Followers

Oct 25, 2011

LELAKI SOLEH IDAMAN WANITA SOLEHAH !


LELAKI SOLEH IDAMAN WANITA SOLEHAH !
Salam guys. Hari nih kita tukar topik lain sikit boleh. Huhu . Bukan apa, saja jer nak share dengan korang bab JODOH. Mesti ramai yang sudah bertemu jodoh masing-masing. Ada plak yang masih SOLO lagi. Cinta buah hati sudah berjumpa tapi tak kesampaian la pula dikeranakan si CINTA itu bercinta dengan orang lain atau senang cerita sudah berpunya. Ada pula malu untuk berterus terang tentang perasaannya. Sampai bila ? Karang ada plak yang menganga dek kerana MALU meluahkan perasaan. JANGAN MENYESAL ! Dan lagi ada pula, dah jatuh cinta pada si dia tapi cinta tidak berbalas mesra. Seksa menanggung CINTA yang tidak berbalas. 


Tapi INGAT . Jangan kerana cinta tidak berbalas, niat untuk membalas dendam pada si dia berlaku. DOSA namanya. Si laknat syaitan dan jin ini akan sentiasa menyesatkan manusia yang lemah. LUPAKAN perkara untuk berdendam dendum ni. Cara paling baik adalah berdoa pada ALLAH SWT dan memohon pada-Nya agar segala masalah dan permintaan dapat diselesaikan dengan baik .

Ini aq ada nak share dengan korang DOA PENDEKAT JODOH . Mudah-mudahan tercapai la hajat korang nak bersatu dengan si dia . Tapi INGAT . Jangan disalah gunakan pula. Sebut nama si dia tu biarlah dengan niat yang baik . Allah itu Maha mendengar dan Maha tahu sebelum mak korang lahir kan korang lagi . Jadi pasang niat dengan baik dan ikhlas ye .

Pertama sekali baca surah AL-FATIHAH dan baca doa ini .


" Ya Allah , jadikanlah dia (sebut nama orang yang inginkan jodoh ) dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah dia ( sebut nama orang yang inginkan jodoh) dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan . Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada
 segala-galanya " .


Doa lah demi cinta yang tulus agar dipercepatkan jodohnya. Restu kedua orang tua juga perlu dalam setiap hubungan agar jodoh kita berpanjangan dan sentiasa bahagia . Jika sebaliknya , mohon pada Allah agar dibukakan pintu hati untuk kedua-dua orang tua untuk menerima pasangan hidup korang . InsyaAllah ! Selamat mencuba dan selamat beramal ! :)


No comments:

Post a Comment