Followers

Nov 12, 2011

BELAJAR MENCINTAI SESEORANG !



AKU BELAJAR MELUPAKAN SESEORANG YANG MELUPAKAN AKU ,

AKU BELAJAR MEMAAFKAN SEMUA ORANG YANG MENYAKITI AKU ,

AKU BELAJAR UNTUK MENJADI YANG TERBAIK UNTUK ORANG YANG AKU SAYANG ,

TETAPI
SESUATU YANG TAK DAPAT AKU PELAJARI IAITU HARUS BELAJAR TERSENYUM DISAAT ORANG YANG AKU SAYANG MENYANYANGI ORANG LAIN .

Jika kita mencintai seseorang , kita akan sentiasa mendoakannya even dia tidak berada di sisi kita . Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan , dua tangan untuk memegang , dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat . Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya . 

Jangan sesekali ucapkan selamat tinggal jika kamu masih mencuba . Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup . Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi , jika kamu masih tidak dapat melupakannya .

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan , walaupun mereka telah dikecewakan . Kepada mereka yang masih percaya , walaupun mereka telah dikhianati . Kepada mereka yang masih ingin mencintai , walaupun mereka disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan . Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan di hati selagi dia masih ada menunggu .

Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat , kita harus mengerti bagaimana menghargai sesuatu kurniaan tersebut .

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis , debu beralih emas , keruh menjadi bening , sakit menjadi sembuh , penjara menjadi telaga , derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat .

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu , tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya .

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu , hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak berarti dan kamu harus membiarkannya pergi .

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati , sehingga kamu kehilangannya . Pada saat itu , tiada guna penyesalan kerana perginya tanpa berkata lagi . 

Cinta adalah keabadian . dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki . Siapa pun pandai menghayati cinta , tapi tak seorang pun pandai menilai cinta karena cinta bukanlah suatu objek yang bisa di lihat oleh mata kasar , sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan .

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut kemulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya .

Bercinta memang mudah , untuk dicintai juga memang mudah . Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh . Jika kehadiran cinta sekadar untuk mengecewakan , lebih baik cinta itu tidak pernah hadir .

Conclusionnya , bukan mencari seseorang yang sempurna untuk dicintai TETAPI untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna . :)



1 comment:

  1. Belajar utk mencintai..sedikit2..dengan cara yg sempurna..itulah cara mencintai org yg benar2 mencintai kita..agar kita merhargai cinta itu. tq. ## lelaki jiwang bpahat

    ReplyDelete