Followers

Sep 8, 2012

RAHSIA KULIT CANTIK MISS KOREA !



Hello guys ! meet again ! This entry nak sharing sikit tentang tip-tip penjagaan kulit . Nak kulit cantik ala-ala miss korea ? hehe jom kita tengok ape tip-tip or petua-petua yang mereka gunakan . Sekaligus kita pun boleh cuba sekali . Antara tip-tip penjagaan kulit yang berkesan :

Rice Water For Healthy Skin

This part tip paling penting coz ramai warga korea buat . Kalau u all nak tahu air beras adalah sangat berkhasiat untuk membuat kulit muka anda lebih bersih dan bebas dari kulit berminyak . Firstly, ambil sedikit beras then letakkan air ke dalam beras tersebut . After that , ambil air beras then cuci muka guna air beras tersebut . Lastly, bilas balik muka dengan air bersih. Sure, muka anda akan terasa sangat fresh ! 


Perawatan Wajah

Wanita Korea sangat memperhatikan perawatan kulit mereka. Dari segi makanan, warga Korea menyukai makanan yang direbus , coz kulit  akan selalu mendapat nutrisi dari makanan-makanan seperti sayur, tofu dan daging merah. Untuk perawatan dari luar, wanita Korea gemar memakai masker beras, masker madu, masker walnut atau masker alami lainnya. Tak lupa, cream malam atau serum yang dapat mencegah penuaan.

Buah Tomato


Ambil buah tomato makan dan sapu pada muka pada waktu pagi dan malam . Muka akan menjadi licin dan halus . Seriusly ! Berkesan !

Minum Air Mineral




Minum air mineral sebanyak 8 - 10 gelas sehari untuk mengekalkan kelembapan kulit. Kalau nak minum lebih daripada 10 gelas sehari pun boleh .

Cuci muka sebelum Tidur


Sebelum tidur, basuh muka anda dengan air bersih. Kotoran dan bakteria yang tak dibersihkan tu boleh menyebabkan kulit berjerawat dan timbulnya garis penuaan pramatang.

Gunakan Krim pelindung Matahari

Pastikan anda melindungi kulit daripada sinaran matahari sebaik mungkin. Gunakan krim pelindung matahari SPF 15 bagi melindungi kulit terbakar dan masalah kedutan.

Tidur yang Cukup
Tidur lapan jam sehari amat penting . Ianya bertujuan untuk merehatkan badan agar sistem tubuh berjalan dengan baik . Jika anda tidak cukup tidur , anda akan menghadapi masalah jerawat dan tubuh lesu . Ia juga menyebabkan wujud lingkaran gelap bawah mata. So , conclusion pastikan tidur anda cukup !


SELAMAT MENCUBA ! (",)

3 comments:

  1. T.q dear.. coz kongsi tip2 penjagaan wajah..i like..:)

    ReplyDelete
  2. hehe wc dear . i pon dh try . ternyata berkesan(",)

    ReplyDelete